Let op. U kunt alleen een parkeervergunning voor bedrijven aanvragen als u in Nederland woont en bent ingeschreven bij een gemeente.
- Uw bedrijf moet in de gemeente Amsterdam ingeschreven staan in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel (KvK). Het adres in het Handelsregister moet hetzelfde zijn als het adres waarop u de vergunning aanvraagt. Hebt u meerdere vestigingen, dan moet u het KvK-nummer van de specifieke vestiging doorgeven.
- Uw voertuig moet voldoen aan de milieueisen. Dit geldt niet in Weesp.
- U kunt niet op ieder adres een parkeervergunning krijgen. Vaak gaat het hier om (toekomstige) nieuwbouwprojecten en gebiedsontwikkelingen. In sommige gebieden kunt u in plaats van een parkeervergunning een ontheffing voor de blauwe zone aanvragen. Dit geldt niet in Weesp.
- Hoort er een parkeerplaats bij uw bedrijf? Het aantal eigen parkeerplekken trekken wij af van het totale aantal vergunningen dat u kunt krijgen. De uitkomst kan ook 0 zijn. U krijgt dan geen parkeervergunning.
Welke documenten u nodig hebt om een parkeervergunning voor bedrijven aan te vragen hangt af van uw situatie:
Gebouw met een parkeerterrein of garage
U hebt een parkeerterrein of parkeergarage bij uw gebouw en u mag daar niet parkeren. En u kon daar in het verleden ook geen parkeerplaats kopen of huren. Dat moet u bewijzen met de verklaring geen eigen parkeerplaats. U en de eigenaar of beheerder van uw gebouw moeten de verklaring invullen.
Meer dan 1 vergunning
U wilt meer dan 1 vergunning aanvragen. Het hangt af van het aantal fte hoeveel vergunningen u mag aanvragen. Daarom moet u een loonlijst bijvoegen met het aantal fte. Deze moet op officieel briefpapier of met bedrijfsstempel. De lijst mag maximaal 1 maand oud zijn. Ook moet de locatie op de loonlijst staan.
Betalen met automatische incasso
U kiest voor betalen met automatische incasso. Dan moet u dit machtigingsformulier automatische incasso printen, ondertekenen en ingescand of als foto uploaden bij uw aanvraag.
Voldoet u aan de voorwaarden? Dan kunt u een parkeervergunning voor bedrijven aanvragen.
Hoe het werkt
- U logt in met eHerkenning.
- U voegt de juiste documenten toe.
- U krijgt een ontvangstbevestiging via e-mail.
Gebruik de adreszoeker om de kosten op uw adres op te zoeken.
U betaalt per 6 maanden. Wij innen de kosten van de vergunning ongeveer een maand voordat een periode ingaat. De periodes verschillen per vergunninggebied.
U krijgt binnen 10 werkdagen een e-mail met ons besluit. Als wij meer informatie nodig hebben, nemen wij ook per e-mail contact op.