Eén antwoord van de overheid

Fraude en misleiding

Deze informatie is geplaatst door: Antwoord voor bedrijven

Als ondernemer kunt u te maken krijgen met verschillende vormen van misleiding en fraude. U kunt zelf fraude voorkomen door bijvoorbeeld in het Handelsregister de gegevens van uw zakenpartnersExternal link te controleren voor u zaken doet. Veel voorkomende vormen van fraude zijn:

Slachtoffer van fraude, misleiding of slamming?

Voor alle vormen van fraude en misleiding kunt u aangifte doenExternal link bij de politie. Voor sommige van deze praktijken kunt u terecht bij een meldpunt:

Bent u slachtoffer geworden van slamming? Dan kunt u een klacht indienen bij uw nieuwe en oude telefonieaanbieder. Uw oude telefonieaanbieder kan u vertellen wie uw nieuwe aanbieder is. Wil uw nieuwe telefonieaanbieder niet meewerken aan een goede oplossing? Dan kunt u uw situatie melden bij de FraudehelpdeskExternal link.

Wat kunt u nog meer doen?

  • U kunt uw rechtsbijstandverzekeraar of een juridisch adviseur benaderen.
  • Om andere ondernemers in uw branche te waarschuwen, kunt u contact opnemen met uw brancheorganisatie.

Deze informatie is geplaatst door:

Antwoord voor bedrijven