Evenementenvergunning aanvragen

Gemeente Laarbeek: Evenementenvergunning aanvragen

Deze informatie is geplaatst door: Gemeente LaarbeekLaatst gecontroleerd op

De gemeente Laarbeek heeft sinds 1 augustus 2023 nieuw evenementenbeleid. Op deze pagina leest u wat de belangrijkste wijzigingen zijn en hoe u een aanvraag voor een evenementenvergunning of melding voor een klein evenement doet.

Wijzigingen evenementenbeleid

  • Evenementen worden onderverdeeld in risico- categorieën: A, B, of C- evenementen
  • In het nieuwe beleid is er een extra categorie toegevoegd: de B2 evenementen. Dit zijn de grotere festivals en tentfeesten of evenementen met (grote) buitenpodia. Voor dit type evenement geldt vanaf 1 januari 2024 een maximum van 6 B2 evenementen per locatie per jaar.
  • De eindtijden en geluidsnormen zijn aangepast. Voor de meeste evenementen geldt na 23.00 uur een lagere geluidsnorm. Welke tijden en geluidsnormen er precies gelden, leest u in hoofdstuk 5 (paragraaf 5.4.2) van ons evenementenbeleid.
  • Voor kleine evenementen geldt onder voorwaarden een meldingsplicht in plaats van een vergunningplicht. U leest meer hierover in hoofdstuk 3 (paragraaf 3.2.2) van ons evenementenbeleid en onder het kopje ‘Evenement organiseren: vergunning of melding?’

Deze pagina is onderdeel van een kwaliteitsnetwerk van de Europese Unie