Eén antwoord van de overheid

Bedrijfscorrespondentie

Deze informatie is geplaatst door: Antwoord voor bedrijven

Bedrijfscorrespondentie is onderdeel van uw administratieExternal link. Onder bedrijfscorrespondentie vallen brieven, e-mails, offertes, brochures, faxberichten en uw website. Ook facturenExternal link horen bij bedrijfscorrespondentie, maar hiervoor gelden aanvullende regels die niet voor de andere vormen gelden. Reclame-uitingen horen niet bij bedrijfscorrespondentie.

Wat moet u op uw bedrijfscorrespondentie zetten?

U vermeldt altijd uw handelsnaamExternal link en uw KvK-nummerExternal link. Deze vermeldt u ook duidelijk op uw websiteExternal link. Heeft u een coöperatie, onderlinge waarborgmaatschappij, besloten vennootschap (bv) of naamloze vennootschap (nv)? En wijkt uw handelsnaam af van de statutaire naam (de naam in de oprichtingsakte)? Dan vermeldt u naast de afwijkende handelsnaam ook de volledige statutaire naam op uw correspondentie. Bij een bv of nv vermeldt u naast de statutaire naam ook de statutaire zetel (vestigingsplaats) van de rechtspersoon.

Niet verplicht, wel handig

Vermelding van de volgende gegevens is niet verplicht, maar wel handig voor uw klanten:

Extra regels bij verkoop op afstand

Doet u zaken met consumenten via internet, telefoon of postorder? Dan gelden er voor u aanvullende regels voor uw bedrijfscorrespondentieExternal link. Uw website moet volledige duidelijkheid geven over de identiteit van uw bedrijf. Naast uw adresgegevens vermeldt u uw KvK-nummer. Ook moet u uw klanten informeren over de prijs, kenmerken van het product, betalingswijze en levering.

Deze informatie is geplaatst door:

Antwoord voor bedrijven