Reizen en vakanties aanbieden

Deze informatie is geplaatst door: Antwoord voor bedrijven

Biedt u pakketreizen of vliegtickets aan? Of onroerende goederen in deeltijdgebruik (timesharing) of lidmaatschap van vakantieclubs? Dan moet u rekening houden met een aantal regels:

  • De prijs in de advertentie is de prijs waarvoor de klant kan boeken.
  • Alle standaardkosten, zoals administratiekosten en verplichte eindschoonmaak, zijn in de advertentieprijs inbegrepen.
  • Alle variabele kosten vermeldt u duidelijk bij de advertentieprijs, met de hoogte van deze kosten.
  • Optionele elementen vermeldt u duidelijk aan het begin van het boekingsproces.
  • U mag geen opties vooraf aanvinken.

Pakketreizen

  • Als aanbieder van pakketreizen neemt u maatregelen om uw klanten te beschermen als u in financiële problemen komt. U vermeldt deze maatregelen in uw reisgids of op uw website. U kunt zich hiervoor aansluiten bij een garantiefonds als de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR) of het Garantiefonds voor Gespecialiseerde Touroperators (GGTO).
  • U informeert uw klanten over de betaling en vereisten voor de reis.
  • U informeert uw klant vooraf over de gevolgen van het nemen van een optie op een reis.
  • U levert de reis tegen de prijs die u bij de boeking aan de klant hebt bevestigd. Hebt u hierbij een fout gemaakt? En kunt u aannemelijk maken dat de klant dat wist? Dan kunt u zonder gevolgen de boeking annuleren.

Bent u een buitenlands bedrijf dat pakketreizen wil aanbieden in Nederland? En heeft uw bedrijf adequate garantiemaatregelen getroffen in een andere lidstaat dan Nederland? Dan mag u ook zaken doen in Nederland.

Vliegtickets

Biedt u vliegtickets aan voor vluchten die vertrekken vanaf een EU-luchthaven? Dan moet u zich houden aan de regels uit de Europese Luchtvaartverordening.

Timesharing en vakantieclubs

Biedt u timesharing of lidmaatschap van een vakantieclub aan? En sluit u met klanten een overeenkomst voor langer dan een jaar? Dan moet u:

  • uw klant informeren met standaardinformatieformulieren voordat u een overeenkomst aangaat;
  • een bedenktijd van 14 dagen aanhouden en hierin geen vooruitbetaling vragen;
  • een betalingsregeling in jaarlijkse termijnen aanbieden. U stuurt uw klant elk jaar een betalingsherinnering.

Deze informatie is geplaatst door:

Antwoord voor bedrijven
0017-bespreking 0024-vind-je-collega 0027-reserveren-ruimte 1008-oog 1012-rijkspas 2001-kalender 2008-computer 2054-smartphone 4070-beschermen 4094-werkgelegenheid 5000-grootstedelijk 5066-milieu 6005-starters 6019-innovatie 6023-ondernemen 6024-ondernemingen 6028-producten 6033-zzp 6034-handel 9001-rekening 9004-belastingen 9012-koopwoning Facebook GooglePlus 10 likes LinkedIn Twitter YouTube budget-9000 check_dik check_dun chevron-down chevron-right-bold chevron-right chevron-up circle-minus circle-plus communicatie-2022 consument-6003 contact-2005 delenCreated with Sketch. discussies download ear-4001 email-2012 enquete worldCreated with Sketch Beta. externe-link-2013 facts-and-figures-1013 filter gemeente-5001 groep-mensen-0015 Artboard 1Created with Sketch. help home-2004 home info inhoud kalender-dun landbouw-6020 link-external link mening menu-3903 minus-circle-filled minus minus_thin overzicht pijl-beneden-1002 pijl-boven-1004 pijl-links-1001 pijl-met-hoek pijl-rechts-1003 pijl play-button plus-circle-filled plus plus_thin search sluiten-circle sluiten squircle telefoon-0022 top user-3905 video-2017 wet-7003 world zoek-3907