Bedrijfscorrespondentie

Deze informatie is geplaatst door:

Onder bedrijfscorrespondentie vallen brieven, e-mails, offertes, brochures, faxberichten en uw website. Ook facturen horen bij bedrijfscorrespondentie, maar hiervoor gelden aanvullende regels die niet voor de andere vormen gelden. Reclame-uitingen horen niet bij bedrijfscorrespondentie.

Wat moet u op uw bedrijfscorrespondentie zetten?

U vermeldt altijd uw handelsnaam en KvK-nummer. Hebt u een coöperatie, onderlinge waarborgmaatschappij, besloten vennootschap (bv) of naamloze vennootschap (nv)? En wijkt uw handelsnaam af van de statutaire naam (de naam in de oprichtingsakte)? Dan vermeldt u naast de afwijkende handelsnaam ook altijd de volledige statutaire naam. Bij een bv of nv vermeldt u naast de statutaire naam ook de statutaire zetel van de rechtspersoon.

Niet verplicht, wel handig

Vermelding van de volgende gegevens is niet verplicht, maar wel handig voor uw klanten:

  • vestigings- en correspondentie-adres, postcode en plaatsnaam;
  • e-mailadres, website, telefoon- en faxnummer;
  • uw IBAN-nummer (bank- of girorekeningnummer).

Extra regels bij verkoop op afstand

Doet u zaken met consumenten via internet, telefoon of postorder? Dan gelden er voor u aanvullende regels voor uw bedrijfscorrespondentie. Uw website moet volledige duidelijkheid geven over de identiteit van uw bedrijf. Naast uw adresgegevens vermeldt u uw KvK-nummer. Ook moet u uw klanten informeren over de prijs, kenmerken van het product, betalingswijze en levering.

Let op: U bent niet verplicht uw btw-nummer op uw website te vermelden. Doet u dat niet, dan moet u uw klant uw btw-nummer op een andere manier laten weten.

Externe links

Wetswijzigingen

Deze informatie is geplaatst door

Antwoord voor bedrijven

Neem contact op met

Antwoord voor bedrijven


Hoe werkt informatie op maat?