Van de overheid. Voor ondernemers.

Bedrijfscorrespondentie

Deze informatie is geplaatst door: Antwoord voor bedrijven

Bedrijfscorrespondentie is onderdeel van uw administratie. Onder bedrijfscorrespondentie vallen brieven, e-mails, offertes, brochures, faxberichten en uw website. Ook facturen horen bij bedrijfscorrespondentie, maar hiervoor gelden aanvullende regels die niet voor de andere vormen gelden. Reclame-uitingen horen niet bij bedrijfscorrespondentie.

Wat moet u op uw bedrijfscorrespondentie zetten?

U vermeldt altijd uw handelsnaam, uw KvK-nummer en uw btw-nummer. Deze vermeldt u ook duidelijk op uw website. Hebt u een coöperatie, onderlinge waarborgmaatschappij, besloten vennootschap (bv) of naamloze vennootschap (nv)? En wijkt uw handelsnaam af van de statutaire naam (de naam in de oprichtingsakte)? Dan vermeldt u naast de afwijkende handelsnaam ook de volledige statutaire naam op uw correspondentie. Bij een bv of nv vermeldt u naast de statutaire naam ook de statutaire zetel (vestigingsplaats) van de rechtspersoon.

Niet verplicht, wel handig

Vermelding van de volgende gegevens is niet verplicht, maar wel handig voor uw klanten:

  • vestigings- en correspondentie-adres, postcode en plaatsnaam;
  • e-mailadres, website, telefoon- en faxnummer;
  • uw IBAN-nummer (bankrekeningnummer).

Extra regels bij verkoop op afstand

Doet u zaken met consumenten via internet, telefoon of postorder? Dan gelden er voor u aanvullende regels voor uw bedrijfscorrespondentie. Uw website moet volledige duidelijkheid geven over de identiteit van uw bedrijf. Naast uw adresgegevens vermeldt u uw KvK-nummer. Ook moet u uw klanten informeren over de prijs, kenmerken van het product, betalingswijze en levering.

Deze informatie is geplaatst door:

Antwoord voor bedrijven