Social media

Deze informatie is geplaatst door: Kamer van Koophandel

Social media zijn niet meer weg te denken, zowel privé als zakelijk. Zo worden social media bijvoorbeeld ingezet om het bedrijfsimago te verbeteren, producten te verkopen, samenwerkingsverbanden te leggen en personeel te werven. Social media groeien in populariteit en dat is niet voor niets, het is immers een eenvoudige en relatief goedkope manier om snel een groot publiek te bereiken.

Wat zijn jouw kansen met Social Media?

Op welke online kanalen legt u de focus?

Niet alle social media zijn even geschikt voor uw boodschap. Denk daarom goed na over de boodschap die u wilt vertellen en welk platform daar het beste bij past voordat u een profiel aan gaat maken op allerlei verschillende social media. Dit is namelijk een tijdrovende klus. Vraag uzelf altijd af waar uw doelgroep zit en welke resultaten u wilt behalen met het betreffende kanaal.

Populaire social media

LinkedIn, Facebook en Twitter zijn bekende en populaire social media. Linkedin is een zakelijk social media- platform en wordt met name ingezet om uzelf te presenteren en events, bedrijfsactiviteiten en blogs onder de aandacht te brengen van uw netwerk. Facebook dient er vooral voor om sfeer te creëren doormiddel van foto’s, video’s en verhalen. Twitter is voor de korte (max. 140 tekens) nieuwsberichten die u wilt delen met bedrijven of mensen die u volgen.

Een videoplatform zoals Youtube kunt u gebruiken om video’s te delen met (potentiele) klanten over de gehele wereld. De video’s kunt u gebruiken als onderdeel van uw blog of website.

Google+, is het sociale netwerk van Google. De kracht van Google+ zit in de integratie van andere Google producten zoals Gmail, Youtube, Picasa, contacten en agenda. Google+ biedt verschillende mogelijkheden die u als ondernemer helpen om contact te maken met uw publiek. U kunt bijvoorbeeld uw volgers indelen in groepen en hen van verschillende informatie voorzien.

Ga bloggen

Plaats regelmatig blogs over uw diensten en producten op uw website of sociale media. Een goede manier om uw bedrijf onder de aandacht te brengen, in gesprek te raken met potentiële klanten en weer eens onder de aandacht te komen bij uw bestaande klanten. De inhoud moet natuurlijk wel relevant zijn, waak voor schaamteloze zelfpromotie.

Tips

  • Verzamel contactgegevens. Op die manier houdt u gemakkelijk en eenvoudig contact met uw potentiële klanten;
  • Houd de voor u relevante onderwerpen op social media en online netwerken als Higerlevel in de gaten en neem actief deel aan discussies. Het is een mooie kans om uw expertise te laten zien en uzelf onder de aandacht te brengen. Promoot uzelf hier ook niet te veel, maar laat zien dat u deskundig bent.

Deze informatie is geplaatst door:

Kamer van Koophandel

Heeft u nog vragen?

Kamer van Koophandel
0017-bespreking 0024-vind-je-collega 0027-reserveren-ruimte 1008-oog 1012-rijkspas 2001-kalender 2008-computer 2054-smartphone 4070-beschermen 4094-werkgelegenheid 5000-grootstedelijk 5066-milieu 6005-starters 6019-innovatie 6023-ondernemen 6024-ondernemingen 6028-producten 6033-zzp 6034-handel 9001-rekening 9004-belastingen 9012-koopwoning Facebook GooglePlus 10 likes LinkedIn Twitter YouTube budget-9000 check_dik check_dun chevron-down chevron-right-bold chevron-right chevron-up circle-minus circle-plus communicatie-2022 consument-6003 contact-2005 delenCreated with Sketch. discussies download ear-4001 email-2012 enquete worldCreated with Sketch Beta. externe-link-2013 facts-and-figures-1013 filter gemeente-5001 groep-mensen-0015 Artboard 1Created with Sketch. help home-2004 home info inhoud kalender-dun landbouw-6020 link-external link mening menu-3903 minus-circle-filled minus minus_thin overzicht pijl-beneden-1002 pijl-boven-1004 pijl-links-1001 pijl-met-hoek pijl-rechts-1003 pijl play-button plus-circle-filled plus plus_thin search sluiten-circle sluiten squircle telefoon-0022 top user-3905 video-2017 wet-7003 world zoek-3907