Van de overheid. Voor ondernemers.

Berichtenbox voor bedrijven

Deze informatie is geplaatst door: Antwoord voor bedrijven

Met de Berichtenbox voor bedrijven kunt u als ondernemer digitaal berichten uitwisselen met Nederlandse overheidsorganisaties. U kunt procedures afhandelen zoals vergunningaanvragen, meldingen, inschrijvingen en registraties. Ook kunt u overheidsorganisaties vragen stellen over de manier waarop zij de regels in Nederland toepassen. De Berichtenbox werkt ongeveer hetzelfde als e-mail, maar is door de beveiligde verbinding betrouwbaarder dan e-mailverkeer. Ook weet u zeker dat uw berichten op het juiste adres aankomen.

Hoe maakt u een Berichtenbox voor bedrijven aan?

Stap 1: Vraag een eHerkenningsmiddel aan

Voordat u een Berichtenbox aanmaakt, moet u in het bezit zijn van een eHerkenningsmiddel van minimaal niveau 2+. eHerkenning is een soort DigiD voor het bedrijfsleven. Een eHerkenningsmiddel kunt u zelf regelen. Of bekijk eerst het Stappenplan eHerkenningsmiddel aanschaffen.

Stap 2: Log in en maak een Berichtenbox aan

Log in met uw eHerkenningsmiddel en kies de optie 'Nieuwe Berichtenbox aanmaken'. Let op: uw eHerkenningsmiddel moet wel gemachtigd zijn voor de Berichtenbox voor bedrijven.

Stap 3: Registreer uw Berichtenbox bij de KvK

Met een wijzigingsformulier kunt u uw Berichtenbox registeren in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel (KvK).

Lees meer

Deze informatie is geplaatst door:

Antwoord voor bedrijven

Heeft u nog vragen?

Neem contact op met Antwoord voor bedrijven

Bel: 14 088