Bedrijfsstrategie

Deze informatie is geplaatst door: Kamer van Koophandel

Heldere strategie voorwaarde voor succesvol innoveren

Een heldere strategie is een voorwaarde om succesvol te innoveren. U legt hierin vast wat uw doelstellingen zijn en hoe u deze wilt bereiken. Zo plant u uw toekomstige business. Ook uw innovatiedoelen en innovatiestrategie passen in dit plan.

U weet welke innovatiekansen u gaat aanpakken. Dan is het tijd om te bepalen of uw organisatie klaar is voor een vernieuwingstraject. Het innovatiegroeimodel laat zien waaraan een innovatieve organisatie voldoet.

Met kansen en mogelijkheden in beeld ziet u ook tegen welke problemen u kunt aanlopen bij vernieuwingstrajecten. Deze neemt u op in uw strategie.

Ambitie, missie, visie, doelen en strategie

De termen missie, visie, doelen en strategie gebruikt men vaak door elkaar. Wat onderscheidt ze van elkaar en wat kunt u ermee?

In uw missie beschrijft u de waarden en identiteit van uw bedrijf. In het verlengde daarvan ligt de visie. Deze kijkt naar de toekomst en gewenste situatie op lange termijn. Met uw doelen vertaalt u de visie naar concrete mijlpalen. Een strategie bepaalt daarna hoe u die bereikt. De ambitie ten slotte is dat wat u in de toekomst wilt zijn en wat u wilt bereiken met uw bedrijf. Deze bevat een eigen missie, visie en doelen.

Met de strategie van een bedrijf bedoelt men vaak het totale plan van ambitie, missie, visie, doelen en strategie in uw businessplan. Een goede scenarioplanning geeft richting aan uw bedrijf.

Uw strategie en innovatie

Soms hebben bedrijven geen innovatiestrategie. U richt zich bijvoorbeeld liever op de korte termijn. U heeft niet voldoende informatie om een goede strategie te bepalen. U bent te druk of u weet simpelweg niet hoe u het moet aanpakken. Maar zeker bij innovatietrajecten is een heldere strategie belangrijk:

  • De richting die het bedrijf op wil ligt vast. Keuzes om dingen wel of niet te doen worden zo makkelijker.
  • Medewerkers zijn meer gemotiveerd als ze weten waarom u wilt veranderen of vernieuwen.
  • Om uw doelen te halen, moet u met een strategie zo nu en dan stilstaan bij ontwikkelingen in uw omgeving. U gaat daardoor makkelijker mee in trends en bijvoorbeeld veranderende klantbehoeften.

Wilt u serieus aan de slag met innovatie? Maak hiervan een vast onderdeel in uw bedrijfsstrategie.

Deze informatie is geplaatst door:

Kamer van Koophandel

Heeft u nog vragen?

Kamer van Koophandel
0017-bespreking 0024-vind-je-collega 0027-reserveren-ruimte 1008-oog 1012-rijkspas 2001-kalender 2008-computer 2054-smartphone 4070-beschermen 4094-werkgelegenheid 5000-grootstedelijk 5066-milieu 6005-starters 6019-innovatie 6023-ondernemen 6024-ondernemingen 6028-producten 6033-zzp 6034-handel 9001-rekening 9004-belastingen 9012-koopwoning Facebook GooglePlus 10 likes LinkedIn Twitter YouTube budget-9000 check_dik check_dun chevron-down chevron-right-bold chevron-right chevron-up circle-minus circle-plus communicatie-2022 consument-6003 contact-2005 delenCreated with Sketch. discussies download ear-4001 email-2012 enquete worldCreated with Sketch Beta. externe-link-2013 facts-and-figures-1013 filter gemeente-5001 groep-mensen-0015 Artboard 1Created with Sketch. help home-2004 home info inhoud kalender-dun landbouw-6020 link-external link mening menu-3903 minus-circle-filled minus minus_thin overzicht pijl-beneden-1002 pijl-boven-1004 pijl-links-1001 pijl-met-hoek pijl-rechts-1003 pijl play-button plus-circle-filled plus plus_thin search sluiten-circle sluiten squircle telefoon-0022 top user-3905 video-2017 wet-7003 world zoek-3907